ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ
Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ.Δικηγόρου
Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.
O τίτλος του σημειώματός μας ίσως ξενίζει ίσως και να προκαλεί. Όμως αυτή ήταν μια πραγματικότητα. Μέχρι της 4ης του μηνός Ιουνίου ένας καλόγερος, ο π.Νικόδημος Μπιλάλης μοναχός της Ιεράς Μονής Παντοκράτορα του Αγίου Όρους είχε βάλει στόχο της ζωής του όχι μόνο να σώσει την ψυχή του, σκοπό ενός μοναχού, αλλά να σώσει από το θάνατο χιλιάδες παιδιά και να στηρίξει ηθικά και υλικά χιλιάδες κυρίως υπερπολύτεκνες και όχι μόνο, οικογένειες. Τη ζωή του την είχε αφιερώσει στον άνθρωπο και επιθυμούσε τα πάντα να τα κάνει μόνος αν και είχε πρόθυμους βοηθούς και συμπαραστάτες. Έτσι την 4η του τρέχοντος μηνός ανεβασμένος σε μια σκάλα, για να επισκευάσει το κελί της Υπαπαντής στην Καψάλα έπεσε στο κενό και ανυψώθηκε στους ουρανούς στην αιώνια πατρίδα .
Υπήρξε ένας άνθρωπος προερχόμενος από μια υπερπολύτεκνη (17 παιδιά) οικογένεια με καταγωγή από της Μηλιές της Ηλείας. όπου και γεννήθηκε το έτος 1932, ευσεβής λαϊκός ο πατέρας του, θεολόγοι καθηγητές τα αδέλφια του. Ο ίδιος πτυχιούχος καθηγητής Θεολόγος και Φιλόλογος. Μαζί με τον π. Μωυσή αποτελούσαν τις πιο σύγχρονες πνευματικές και σεβάσμιες μορφές του Αγίου Όρους. Ένας μοναχός προερχόμενος από μια υπερπολύτεκνη οικογένεια, έζησε «στο πετσί του» τι σημαίνει να είσαι μέλος μίας υπερπολύτεκνης οικογένειας και να ζεις με το βάρος και την ευθύνη ανατροφής τόσων πολλών παιδιών. Μια καθαρή και γνήσια ελληνορθόδοξη ψυχή, αφιέρωσε τον εαυτό της στην υπηρεσία των πολύτεκνων οικογενειών.
Το έτος 1979 με την ηθική στήριξη και προβολή της προσπάθειας παροχής προστασίας σε πολύτεκνες οικογένειες η εφημερίδα «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» μετά από παρότρυνση του π. Νικοδήμου καθιέρωσε ειδική στήλη, των Φιλοπολυτέκνων στην οποία κάθε εβδομάδα δημοσίευε θέματα πολυτέκνων οικογενειών προβάλλοντας τα προβλήματά τους. Το 1972 προχώρησε με την συνδρομή και άλλων φιλοπολυτέκνων και κυρίως του Αντωνίου Ε. Αντωνίου Διευθυντή τότε της Τραπέζης Επενδύσεων και ήδη συνταξιούχου και της Φιλολόγου καθηγήτριας Ουρανίας Μπόνη, στην ίδρυση σωματείου(Αποφ. Πρωτ. Αθηνών 1681/1972) με την επωνυμία «Πανελλήνιος ΄Ενωσις Φίλων των Πολυτέκνων» Δημιούργησε γραφεία στην οδό Ακαδημίας 78Δ και από εκεί δραστηριοποιήθηκε προς όλες τις κατευθύνσεις.
Αρχικά με πολυγραφημένες διακηρύξεις προπαγάνδιζε την κίνηση για προστασία των πολυτέκνων οικογενειών και τους σκοπούς του σωματείου προβάλλοντας οικογενειακές φωτογραφίες υπερπολυτέκνων και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν .Στη συνέχεια εξέδιδε και κυκλοφορούσε ανά χιλιάδες το τριμηνιαίο περιοδικό με τίτλο: «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ» όπου μέσα απ' αυτό γνωστοποιούσε τους σκοπούς και τη δράση του σωματείου προβάλλοντας με έγχρωμες φωτογραφίες υπερπολυτέκνων τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν και γενικότερα προβλήματα οικογένειας ,υπογεννητικότητας και αμβλώσεων. Μ' αυτή την επωνυμία κυκλοφόρησαν 27 τεύχη. Από το επόμενο τεύχος( 28ον ) και μέχρι του επισυμβάντος δυστυχήματος του ιδρυτή και εμψυχωτή της κίνησης μοναχού Νικόδημου Μπιλάλη κυκλοφόρησε με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ». Είναι γνωστό πως ο αοίδιμος π. Νικόδημος υπήρξε εκείνος που καθιέρωσε την 1η του μηνός Αυγούστου ως μέρα γιορτής των πολυτέκνων στη μνήμη των Αγίων Μαρτύρων Μακκαβαίων(επτά αδελφών) και είχε τυπώσει και κυκλοφορήσει δωρεάν τον βίο των προστατών Αγίων από τις εκδόσεις του Ορθοδόξου Ιδρύματος «Ο Απόστολος Ανδρέας»
Είναι γεγονός πως η πρωτοβουλία ορισμού του εορτασμού της 1ης Αυγούστου δεν έγινε με σύμφωνη γνώμη της Α.Σ.Π.Ε. με αποτέλεσμα το 1993 να ορίσει εκείνη με δική μου εισήγηση, διαφορετική ημερομηνία εορτασμού, την 28η Οκτωβρίου, εορτή της μνήμης των αγίων Μαρτύρων Τερεντίου και Νεονίλης και των επτά τέκνων τους.
Βέβαια αυτή αλλαγή δεν άρεσε στον π. Νικόδημο και εξαπέλυσε μια πολεμική κατά της αποφάσεως με την κυκλοφορία ειδικού αφιερώματος (58ο Φύλλο Ιουνίου 1993).
Δεν μπορώ να αποκρύψω πώς στην πολεμική αυτή επιχειρηματολογία απάντησα με κύριο άρθρο μου με ένα ίσως καυστικό τίτλο: «Η Π.Ε.ΦΙ.Π..Η Α.Σ.Π.Ε. ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ» που δημοσιεύθηκε στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας «ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ» (Φύλλο 40/1993) το οποίο αναδημοσίευσαν οι εφημερίδες των Πατρών «ΕΒΔΟΜΑΔΑ» και «ΠΑΤΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ»(15-11-1993).
Την κοινή δράση και διαδρομή δεν διασάλεψαν τα αισθήματα εκατέρωθεν για το επιτελούμενο έργο καθενός. Αποτέλεσμα ήταν και η προβολή των δράσεων στην περιοχή της Αχαΐας που είχαν σχέση με τη δραστηριότητα μου και τις επιτυχίες μας όπως η προβολή του βιβλίου μας «ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ» και «ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΑΤΡΩΝ»,η παρουσία του σε Πανελλήνια Συνέδρια της Α.Σ.Π.Ε καθώς επίσης τα εγκαίνια του ηρώου της πολύτεκνης οικογένειας καθώς και την βράβευση υπερπολυτέκνων μεταξύ των οποίων και της πρεσβυτέρας Μαρίας Νικολάου Καράμπελα (14 παιδιά), το τελευταίο βάπτισε ο ίδιος..
Το 1972 Θεολόγος και φιλόλογος ο π. Νικόδημος συνέγραψε πολλά θεολογικά συγγράμματα, μερικά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν και ως σχολικά εγχειρίδια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμμετείχε σε θεολογικά και δημογραφικά συνέδρια με εισηγήσεις που εντυπωσίαζαν το ακροατήριο. Συγκαταλέγεται στους πιο λόγιους μοναχούς του Αγ. Όρους .Το αξιόλογο έργο της Π.Ε.ΦΙ.Π. και του πατρός Νικοδήμου δικαίως βράβευσε η Ακαδημία Αθηνών. Η Ιερά Σύνοδος και το τότε Υπουργείο Παιδείας συνιστούσε την συμπαράσταση σε ένα έργο υπεύθυνο, κοινωνικό, εθνικό και αναγκαίο. Μεταξύ ἄλλων διακρίνονται τά τρία (3) Σχολικά
Βιβλία του , «Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ
Ἁγιορείτου », καθώς και ὁ Βίος και τά Ἔργα τοῦ Ὁσίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου (2 τόμοι ). Παραθέτουμε τά
Σημαντικότερα ἔργα του :
1.« Μεγάλου Βασιλείου, “ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ...”», σχολικό ἐγχειρίδιο για την Α
́ τάξη Λυκείου. 2. «Ἰωάννου Χρυσοστόμου “ ΛΟΓΟΙ
∆ΥΟ ΕΙΣ ΕΥΤΡΟΠΙΟΝ”» σχολικό ἐγχειρίδιο για τη Β
Τάξη Λυκείου.
3. « ΟΡΘΟ∆ΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ », σχολικό ἐγχειρίδιο για τη Β τάξη Λυκείου.
4.« Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (1749-1809), αφιέρωμα-
ἔκκλησις ».
5.« Μεγάλου Βασιλείου Ἅπαντα
ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ τόμοι Α , Γ,ΣΤ, Ζ και σ συνεργασία με τον Ἀρχιμ. Μελέτιο Καλαμαρᾶ ( μετέπειτα Μητρ . Πρεβέζης
) οἱ τόμοι Β, ∆ , Ε
Και Η .
6.«Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου
. “Περί Γάμου- Τεκνογονίας και Παρθενίας
....”».
7.« Σύντομη βιογραφία και μερική ∆ιήγηση θαυμάτων
τοῦ Ὁσίου Παταπίου».
8.«Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης.
Ὁ Βίος τοῦ Ὁσίου », τόμος Α.
9.« Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης Τά εὑρισκόμενα
Κείμενα »,
Τόμος Β
́. 10. « Θαύματα Ὁσίου Ἀθανασίου Ἀθωνίτου».
11. « Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου
τοῦ Ἁγιορείτου ».
12.« Ἱεροί Ναοί τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου ( ἀνά
Την Ἑλλάδα) ».
13.« Ἡ ἀκυρότητα τῶν « Μυστηρίων» τῶν Λατινοπαπικῶν
ὡς αἱρετικῶν ».
14. « Οἰκουμενισμός και Ἀλλαγή Πασχαλίου ».
15. « Ἀρχιμανδρίτης Σπυρίδων Σπυρίδωνος Μπιλάλης
, 1918-1974, Συνοπτική Βιογραφία», 2014. ( Τό
τελευταῖο βιβλίο τοῦ Γέροντα Νικοδήμου το ὁποῖο
δεν πρόλαβε να δεῖ ἐκτυπωμένο ).
Τα τελευταία χρόνια άλλαξε και πάλι τίτλο το περιοδικό και από «ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» του έδωσε τον τίτλο «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» . Το περιοδικό αυτό έφτασε στον αριθμό 141 τευχών . Κυκλοφορούσε κατά 500.000 αντίτυπα και μοιραζόταν κατά χιλιάδες από τα παγκάρια των ναών. Κολοσσιαία είναι η προσφορά του περιοδικού. Από την επιταγή ταχυπληρωμής, που κυκλοφορούσε σε κάθε περιοδικό, συγκεντρώνονταν σεβαστά ποσά με τα οποία ενισχύθηκαν χιλιάδες πολυμελείς οικογένειες, που αντιμετώπιζαν οξύ οικονομικό πρόβλημα.
Στις τεράστιες διαστάσεις που έλαβαν οι αμβλώσεις στη χώρα μας (τριπλάσιες αμβλώσεις από γεννήσεις) έδωσε πραγματικό αγώνα για την αποφυγή της σύγχρονης αυτής μάστιγας.
Ολόκληρη η ζωή του π. Νικοδήμου αποτελεί μια τεράστια προσφορά στην Εκκλησία και στον ελληνισμό , για την οποία αξίζει κάθε έπαινος στον μεταστάντα.
Ο Ύψιστος δικαίως θα του απονείμει τον της δικαιοσύνης στέφανο ,οι υπερπολυτεκνες οικογένειες και ο ζωές που σώθηκαν από βέβαιο θάνατο, θα είναι φωνές και ψυχές των ευεργετηθέντων και των ικετών της δικαιοσύνης Του.
Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ.Δικηγόρου
Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.
O τίτλος του σημειώματός μας ίσως ξενίζει ίσως και να προκαλεί. Όμως αυτή ήταν μια πραγματικότητα. Μέχρι της 4ης του μηνός Ιουνίου ένας καλόγερος, ο π.Νικόδημος Μπιλάλης μοναχός της Ιεράς Μονής Παντοκράτορα του Αγίου Όρους είχε βάλει στόχο της ζωής του όχι μόνο να σώσει την ψυχή του, σκοπό ενός μοναχού, αλλά να σώσει από το θάνατο χιλιάδες παιδιά και να στηρίξει ηθικά και υλικά χιλιάδες κυρίως υπερπολύτεκνες και όχι μόνο, οικογένειες. Τη ζωή του την είχε αφιερώσει στον άνθρωπο και επιθυμούσε τα πάντα να τα κάνει μόνος αν και είχε πρόθυμους βοηθούς και συμπαραστάτες. Έτσι την 4η του τρέχοντος μηνός ανεβασμένος σε μια σκάλα, για να επισκευάσει το κελί της Υπαπαντής στην Καψάλα έπεσε στο κενό και ανυψώθηκε στους ουρανούς στην αιώνια πατρίδα .
Υπήρξε ένας άνθρωπος προερχόμενος από μια υπερπολύτεκνη (17 παιδιά) οικογένεια με καταγωγή από της Μηλιές της Ηλείας. όπου και γεννήθηκε το έτος 1932, ευσεβής λαϊκός ο πατέρας του, θεολόγοι καθηγητές τα αδέλφια του. Ο ίδιος πτυχιούχος καθηγητής Θεολόγος και Φιλόλογος. Μαζί με τον π. Μωυσή αποτελούσαν τις πιο σύγχρονες πνευματικές και σεβάσμιες μορφές του Αγίου Όρους. Ένας μοναχός προερχόμενος από μια υπερπολύτεκνη οικογένεια, έζησε «στο πετσί του» τι σημαίνει να είσαι μέλος μίας υπερπολύτεκνης οικογένειας και να ζεις με το βάρος και την ευθύνη ανατροφής τόσων πολλών παιδιών. Μια καθαρή και γνήσια ελληνορθόδοξη ψυχή, αφιέρωσε τον εαυτό της στην υπηρεσία των πολύτεκνων οικογενειών.
Το έτος 1979 με την ηθική στήριξη και προβολή της προσπάθειας παροχής προστασίας σε πολύτεκνες οικογένειες η εφημερίδα «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» μετά από παρότρυνση του π. Νικοδήμου καθιέρωσε ειδική στήλη, των Φιλοπολυτέκνων στην οποία κάθε εβδομάδα δημοσίευε θέματα πολυτέκνων οικογενειών προβάλλοντας τα προβλήματά τους. Το 1972 προχώρησε με την συνδρομή και άλλων φιλοπολυτέκνων και κυρίως του Αντωνίου Ε. Αντωνίου Διευθυντή τότε της Τραπέζης Επενδύσεων και ήδη συνταξιούχου και της Φιλολόγου καθηγήτριας Ουρανίας Μπόνη, στην ίδρυση σωματείου(Αποφ. Πρωτ. Αθηνών 1681/1972) με την επωνυμία «Πανελλήνιος ΄Ενωσις Φίλων των Πολυτέκνων» Δημιούργησε γραφεία στην οδό Ακαδημίας 78Δ και από εκεί δραστηριοποιήθηκε προς όλες τις κατευθύνσεις.
Αρχικά με πολυγραφημένες διακηρύξεις προπαγάνδιζε την κίνηση για προστασία των πολυτέκνων οικογενειών και τους σκοπούς του σωματείου προβάλλοντας οικογενειακές φωτογραφίες υπερπολυτέκνων και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν .Στη συνέχεια εξέδιδε και κυκλοφορούσε ανά χιλιάδες το τριμηνιαίο περιοδικό με τίτλο: «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ» όπου μέσα απ' αυτό γνωστοποιούσε τους σκοπούς και τη δράση του σωματείου προβάλλοντας με έγχρωμες φωτογραφίες υπερπολυτέκνων τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν και γενικότερα προβλήματα οικογένειας ,υπογεννητικότητας και αμβλώσεων. Μ' αυτή την επωνυμία κυκλοφόρησαν 27 τεύχη. Από το επόμενο τεύχος( 28ον ) και μέχρι του επισυμβάντος δυστυχήματος του ιδρυτή και εμψυχωτή της κίνησης μοναχού Νικόδημου Μπιλάλη κυκλοφόρησε με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ». Είναι γνωστό πως ο αοίδιμος π. Νικόδημος υπήρξε εκείνος που καθιέρωσε την 1η του μηνός Αυγούστου ως μέρα γιορτής των πολυτέκνων στη μνήμη των Αγίων Μαρτύρων Μακκαβαίων(επτά αδελφών) και είχε τυπώσει και κυκλοφορήσει δωρεάν τον βίο των προστατών Αγίων από τις εκδόσεις του Ορθοδόξου Ιδρύματος «Ο Απόστολος Ανδρέας»
Είναι γεγονός πως η πρωτοβουλία ορισμού του εορτασμού της 1ης Αυγούστου δεν έγινε με σύμφωνη γνώμη της Α.Σ.Π.Ε. με αποτέλεσμα το 1993 να ορίσει εκείνη με δική μου εισήγηση, διαφορετική ημερομηνία εορτασμού, την 28η Οκτωβρίου, εορτή της μνήμης των αγίων Μαρτύρων Τερεντίου και Νεονίλης και των επτά τέκνων τους.
Βέβαια αυτή αλλαγή δεν άρεσε στον π. Νικόδημο και εξαπέλυσε μια πολεμική κατά της αποφάσεως με την κυκλοφορία ειδικού αφιερώματος (58ο Φύλλο Ιουνίου 1993).
Δεν μπορώ να αποκρύψω πώς στην πολεμική αυτή επιχειρηματολογία απάντησα με κύριο άρθρο μου με ένα ίσως καυστικό τίτλο: «Η Π.Ε.ΦΙ.Π..Η Α.Σ.Π.Ε. ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ» που δημοσιεύθηκε στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας «ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ» (Φύλλο 40/1993) το οποίο αναδημοσίευσαν οι εφημερίδες των Πατρών «ΕΒΔΟΜΑΔΑ» και «ΠΑΤΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ»(15-11-1993).
Την κοινή δράση και διαδρομή δεν διασάλεψαν τα αισθήματα εκατέρωθεν για το επιτελούμενο έργο καθενός. Αποτέλεσμα ήταν και η προβολή των δράσεων στην περιοχή της Αχαΐας που είχαν σχέση με τη δραστηριότητα μου και τις επιτυχίες μας όπως η προβολή του βιβλίου μας «ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ» και «ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΑΤΡΩΝ»,η παρουσία του σε Πανελλήνια Συνέδρια της Α.Σ.Π.Ε καθώς επίσης τα εγκαίνια του ηρώου της πολύτεκνης οικογένειας καθώς και την βράβευση υπερπολυτέκνων μεταξύ των οποίων και της πρεσβυτέρας Μαρίας Νικολάου Καράμπελα (14 παιδιά), το τελευταίο βάπτισε ο ίδιος..
Το 1972 Θεολόγος και φιλόλογος ο π. Νικόδημος συνέγραψε πολλά θεολογικά συγγράμματα, μερικά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν και ως σχολικά εγχειρίδια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμμετείχε σε θεολογικά και δημογραφικά συνέδρια με εισηγήσεις που εντυπωσίαζαν το ακροατήριο. Συγκαταλέγεται στους πιο λόγιους μοναχούς του Αγ. Όρους .Το αξιόλογο έργο της Π.Ε.ΦΙ.Π. και του πατρός Νικοδήμου δικαίως βράβευσε η Ακαδημία Αθηνών. Η Ιερά Σύνοδος και το τότε Υπουργείο Παιδείας συνιστούσε την συμπαράσταση σε ένα έργο υπεύθυνο, κοινωνικό, εθνικό και αναγκαίο. Μεταξύ ἄλλων διακρίνονται τά τρία (3) Σχολικά
Βιβλία του , «Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ
Ἁγιορείτου », καθώς και ὁ Βίος και τά Ἔργα τοῦ Ὁσίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου (2 τόμοι ). Παραθέτουμε τά
Σημαντικότερα ἔργα του :
1.« Μεγάλου Βασιλείου, “ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ...”», σχολικό ἐγχειρίδιο για την Α
́ τάξη Λυκείου. 2. «Ἰωάννου Χρυσοστόμου “ ΛΟΓΟΙ
∆ΥΟ ΕΙΣ ΕΥΤΡΟΠΙΟΝ”» σχολικό ἐγχειρίδιο για τη Β
Τάξη Λυκείου.
3. « ΟΡΘΟ∆ΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ », σχολικό ἐγχειρίδιο για τη Β τάξη Λυκείου.
4.« Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (1749-1809), αφιέρωμα-
ἔκκλησις ».
5.« Μεγάλου Βασιλείου Ἅπαντα
ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ τόμοι Α , Γ,ΣΤ, Ζ και σ συνεργασία με τον Ἀρχιμ. Μελέτιο Καλαμαρᾶ ( μετέπειτα Μητρ . Πρεβέζης
) οἱ τόμοι Β, ∆ , Ε
Και Η .
6.«Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου
. “Περί Γάμου- Τεκνογονίας και Παρθενίας
....”».
7.« Σύντομη βιογραφία και μερική ∆ιήγηση θαυμάτων
τοῦ Ὁσίου Παταπίου».
8.«Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης.
Ὁ Βίος τοῦ Ὁσίου », τόμος Α.
9.« Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης Τά εὑρισκόμενα
Κείμενα »,
Τόμος Β
́. 10. « Θαύματα Ὁσίου Ἀθανασίου Ἀθωνίτου».
11. « Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου
τοῦ Ἁγιορείτου ».
12.« Ἱεροί Ναοί τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου ( ἀνά
Την Ἑλλάδα) ».
13.« Ἡ ἀκυρότητα τῶν « Μυστηρίων» τῶν Λατινοπαπικῶν
ὡς αἱρετικῶν ».
14. « Οἰκουμενισμός και Ἀλλαγή Πασχαλίου ».
15. « Ἀρχιμανδρίτης Σπυρίδων Σπυρίδωνος Μπιλάλης
, 1918-1974, Συνοπτική Βιογραφία», 2014. ( Τό
τελευταῖο βιβλίο τοῦ Γέροντα Νικοδήμου το ὁποῖο
δεν πρόλαβε να δεῖ ἐκτυπωμένο ).
Τα τελευταία χρόνια άλλαξε και πάλι τίτλο το περιοδικό και από «ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» του έδωσε τον τίτλο «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» . Το περιοδικό αυτό έφτασε στον αριθμό 141 τευχών . Κυκλοφορούσε κατά 500.000 αντίτυπα και μοιραζόταν κατά χιλιάδες από τα παγκάρια των ναών. Κολοσσιαία είναι η προσφορά του περιοδικού. Από την επιταγή ταχυπληρωμής, που κυκλοφορούσε σε κάθε περιοδικό, συγκεντρώνονταν σεβαστά ποσά με τα οποία ενισχύθηκαν χιλιάδες πολυμελείς οικογένειες, που αντιμετώπιζαν οξύ οικονομικό πρόβλημα.
Στις τεράστιες διαστάσεις που έλαβαν οι αμβλώσεις στη χώρα μας (τριπλάσιες αμβλώσεις από γεννήσεις) έδωσε πραγματικό αγώνα για την αποφυγή της σύγχρονης αυτής μάστιγας.
Ολόκληρη η ζωή του π. Νικοδήμου αποτελεί μια τεράστια προσφορά στην Εκκλησία και στον ελληνισμό , για την οποία αξίζει κάθε έπαινος στον μεταστάντα.
Ο Ύψιστος δικαίως θα του απονείμει τον της δικαιοσύνης στέφανο ,οι υπερπολυτεκνες οικογένειες και ο ζωές που σώθηκαν από βέβαιο θάνατο, θα είναι φωνές και ψυχές των ευεργετηθέντων και των ικετών της δικαιοσύνης Του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου